Jaworek

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

OFERTA

Diagnoza logopedyczna jest badaniem weryfikującym kompetencje językowe oraz komunikacyjne. Sprawdza czy dziecko adekwatnie do wieku właściwie wymawia dane głoski. Diagnosta bada czy poziom posługiwania się mową jest właściwy dla wieku dziecka oraz jakie mogą być ewentualne przyczyny opóźnień w jego rozwoju.

Diagnoza pedagogiczna jest badaniem sprawdzającym funkcjonowanie procesów psychomotorycznych i poznawczych funkcjonowania dziecka. W zależności od wieku sprawdzane są umiejętności grafomotoryczne, czytania oraz funkcje analizatora wzrokowego, słuchowego, logicznego myślenia, pamięci. Obejmuje ustalenie przyczyn niepowodzeń szkolnych i określa poziom gotowości szkolnej.

Diagnoza motoryki ręki jest badaniem sprawności manualnej i grafomotorycznej. Sprawdza czy koordynacja wzrokowo-ruchowa u dziecka jest właściwa dla jego wieku. Diagnosta weryfikuje również właściwy chwyt narzędzia pisarskiego oraz czucie powierzchowne i głębokie u dziecka.

Diagnoza sprawności słuchu obwodowego – audiogram

Badanie umożliwia precyzyjną ocenę sprawności słuchu u dzieci od 4 roku życia, młodzieży i dorosłych. Przeprowadzanie badania prze diagnostę urządzeniem SAT II możliwe jest w warunkach gabinetowych i nie wymaga kabiny ciszy.

Diagnoza słuchowego przetwarzania centralnego

Zaburzenia przetwarzania słuchowego jest to problem, który dotyka

  • około 5% – 7 % dzieci w wieku szkolnym,
  • 30% dzieci z dysleksją,
  • 40-50% dzieci z trudnościami w nauce,
  • częściej chłopców – występowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego jest u nich dwukrotnie większe.

Objawy, które mogą sugerować występowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego:

  •   trudności z koncentracją uwagi,
  •   nadwrażliwość na dźwięki,
  •   nieprawidłowe rozumienie usłyszanych treści – pytań, poleceń, instrukcji,
  •   mylenie podobnie brzmiących słów,
  •   nieprawidłowe natężenie głosu – mówienie zbyt cicho i monotonnie lub zbyt głośno i szybko,
  •   ubogie słownictwo
  •   problemy z nauką języków obcych,
  •   wada wymowy,
  •   trudności z czytaniem i pisaniem,
  •   niemuzykalność,
  •   obniżona koordynacja ruchowa,
  •   niewyraźne, dysgraficzne pismo,
  •   mylenie strony lewej i prawej,
  •   męczliwość lub nadaktywność,
  •   trudności w regulacji emocji, np. zbytnia płaczliwość, drażliwość, impulsywność,
  •   wycofywanie się z kontaktów społecznych,
  •   sprawianie wrażenia nieobecnego.

Razem z diagnozą słuchowego przetwarzania centralnego wykonujemy ocenę sprawności słuchu.

Skala inteligencji Stanford-Binet 5

Skala SB5 to stosowany powszechnie na świecie specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze. Umożliwia diagnozę poziomu i struktury inteligencji u osób w wieku od 2 do 69 lat. Narzędzie trafnie i precyzyjnie różnicuje stopnie niepełnosprawności intelektualnej. Test umożliwią kompleksową ocenę rozwoju intelektualnego w podziale na kompetencje werbalne i niewerbalne (istniej możliwość zbadania tylko jednej z nich). Wskaźniki zawarte w SB5 umożliwiają przeprowadzenie diagnozy specyficznych zaburzeń uczenia się (dysleksja, dyskalkulia) i innych zaburzeń rozwojowych.

Badanie trudności szkolnych

Badanie przeznaczone jest do psychologiczno-pedagogicznej diagnozy specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Podczas badania dokonywana jest ocena funkcji wzrokowo-przestrzennych, funkcji słuchowo-językowych, integrację percepcyjno-motoryczną oraz czytanie i pisanie.

Badanie, w przypadku stwierdzenia trudności, jest podstawą do wydania opinii o dysleksji.

W zależności od wieku badanego różni się ilością koniecznych spotkań diagnostycznych.